Friday, June 11, 2010

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

عملوا ايفينت عالفيس بوك من اسبوعين عشان نتجمع كلنا ... الفكرة كانت ظريفة , اننا نشوف صحابنا بتوع ثانوى تانى .. طبعا مش كلهم اعرفهم ..فى ناس علاقتى بيهم مستمرة لحد انهارده و ناس عارفاهم شكلا و ناس معرفهمش خالص ..اصل انا مكنتش بلعب مع اى حد ولا بكلم الوحشين اللى بيزوغوا من الحصص و يفضلوا قاعدين فى الحوش عالارض ويلعبوا فى التراب... انا كان عندى مبدأ , أروح المدرسه متأخرة مفيش مشاكل لكن ازوغ من حصة لا يمكن, ابهدل هدومى المكوية و اقعد عالارض ..مستحيييل
مستحيل اقل قيمتى  و اعرض نفسى لكلمة سخيفة من مدرس 
هو انا قلت ان التجمع كان انهاردة ؟؟ هو كان انهاردة 
و كان احساس غريب انى ارجع بالذاكرة 6 سنين و اكتر و افتكر تفاصيل و كلام مش عارفه اقول عليه ساذج ولا بريء
وانا ف اولى ثانوى كان فى 4 حاجات مميزة
انتفاضة فى القدس و مظاهرات و اعلام و شيلان فليسطينيه
الاسماعيلى خد الدورى و 3\4 اسماعيليه سقطت فيزيا عشان الماتش و الزفه كانوا ليلة الامتحان
كاس العالم و كان معروض كله على القناة التانية و انجلترا فازت على ما أذكر
اغنية انريكى اجلاسياس و كريستينا اجيوليرا الديو الجديدة الجامده جدا

بمقارنة بسيطه بين الاحداث هنكتشف ان انريكى اتأخر اوى يا جماعه ماينفعش كده عايزين الجديد بقى

واحده من اللى جم انهارده انا كنت فاكراها شكلا و عندى فكرة عنها الى حد ما -من اللى مكونتش بلعب معاهم- الجديد عليها ان عنيها ازرقت و معاها بيبى ..سلمت عليا و قالتلى انا فكراكى انتى كنتى احياء فى 2\8 ..ابتسمت عشان انا مكنتش فاكرة بصراحه انى 2\8 
قعدنا و عرفنا كليات بعض 
ومنتهى البراءة راحت قايلة
امممممم يعنى اللى دخلوا علوم وطب اهم ضيعوا حياتهم فى المذاكرة ..عملتوا ايه يعنى فحياتكوا !!!!!!!!! عشان تعرفوا انو مش بالمجموع

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

انا برغى بلااااااااا هدف

أصل بصراحه دمى محروق من امبارح

من ساعة ما قريت خبر خالد

بس مفيش كلام اقولوا 

و لو اتكلمت هكلم مين
ماحنا كلنا فيها

الخطوة الجاية هتكون فى البيوت
متبقوش تستغربوا
اصلا مش هتلحقوا
اشك ان خالد لحق يندهش او حتى يتخيل علامة تعجب
زمن علامات التعجب السعيد
خلص
.......

10 comments:

  1. ههههههههههههههههههههههه... اولا انجلترا كسبت كاس العالم سنة 66 ... دنتي دفعة قديمة قووووووووي... ههههههههه... انتي قصدك كاس العالم 2002 الكسبته البرازيل... بما انك دفعتي...
    عم انريكي هينزل البوم السنة دي... تقريبا قريب.. وكان اخر واحد في 2007...

    وفكرة ان الواحد يقابل كل الكانو معاه في ثانوي وانقطع عنهم دي حلوة اووووي..
    انا كنت عكسك... كنت بحب اهرب من المدرسة اوي... كانت متعة شخصية اني انط من علي السور... اطلع افطر مثلا... وارجع المدرسة تاني .. من علي السور برضه... هههههههههه...

    بالنسبة لخالد.. حسبنا الله ونعم الوكيل...

    تحياتي ياسارة...

    ReplyDelete
  2. كنت هقول بردو ان الاسماعيلي خد دورى 2002
    وكاس عامل 2002 كانت للبرازيل
    كسبت المانيا فى النهائى :D
    ما علينا

    بس بيتهيالى اللى بيشيل فيزيا مش بسبب تقصير فى مزاكرة يوم واحد
    بس الحمد لله مكنتش لسه روحت ثانوى :D


    موضوع خالد دا احبطنى جدا
    انا اصلا بكره منظومة اسمها شرطة
    وساعة ما العيال بتوع كلية الحربية راحو ضربو القسم انا كنت فرحان والله
    مع ان دى مش حاجة تفرح يعنى

    بس عندى احساس دائم ان هما اعدائنا مش حمانا
    دايما حاسس انهم متسلطين علينا
    حسبي الله ونعم الوكيل
    فى الشرطة
    وفى الطوارئ
    وفى .. هوب هوب هوب
    كفاية اوى لحد كده :D

    ReplyDelete
  3. علي فكرة في غلطة شنيعة
    وهي ان انجلترا فازت سنة 66 مش 2002
    والي فاز في 2002 البرازيل
    هههههههههههههه
    اما بخصوص الذكريات فعلا ذكريات المدرسة والكلية متتعوضش


    اما بخصوص خالد انتي قولتيها كلنا فيها
    وحسبنا الله ونعم الوكيل في الظلمة

    تحياتي

    ReplyDelete
  4. مش ممكن الولاد دول بيعلقوا على حاجات غريبة

    أنا كان نفسى انجلترا تكسب

    :P:P:P

    شكرا يا شباب
    وربنا يطلعنا منها على خير

    ReplyDelete
  5. هههههههههههههههههههههه
    اصلنا مش بنحب الغلطات التاريخية المؤثرة ال البنات بيقعو فيها دي...
    :P:P:P:P

    ReplyDelete
  6. انتي كده بتغيري في تاريخ امم... شايفاها بسيطة؟؟
    :P:P:P

    ReplyDelete
  7. "كاس العالم و كان معروض كله على القناة التانية و انجلترا فازت على ما أذكر"


    يااااه

    كانت بطولة اوروبا 2004 ، مش كاس العالم

    والماتش خلص 2-2 كان بين انجلترا وفرنسا ، وزيدان جب التعادل من ضربة جزاء فى آخر المتش خالص

    وكان الماتش فعلا ليلة امتحان الفيزيا

    ReplyDelete
  8. :)
    قبلاوى

    ده كلام جميل جدا و تاريخيا مضبوظ
    2002 بس انا بتكلم على كاس العالم
    وامتحان الفيزيا بتاع اولى ثانوى مش تالتة

    اسفه جدا يا جماعه مش هجيب سيرة الكورة تانى عشان واضح انى لخبط الناس

    ReplyDelete
  9. واضح ان التعليقات عقدتك!!! ههههههههههههه
    متتنزليش عن موقفك بسهولة كده...
    اتكلمي في الكورة برحتك... ولخبطي الدول والتواريخ براحتك... يبنتي دي مدونتك... ان شالله تقولي ان مصر هي الكسبت كاس العالم... هههههههههه...

    ReplyDelete
  10. سارة
    انا بكره التجمعات اوي
    تعرفي ليه ؟؟
    احنا كلنا بنبقى مش احنا
    يعني انا و لا مرة رحت تجمع بعد فترة زمنية تزيد عن سنتين و رجعت مبسوطة !!
    و لا مرة فعلاً
    اصلا الناس بيبقوا مش همة
    و كل واحد بيبقى معتقد انه هيلاقي صحابه بتوع زمان اللي همة كانوا معاه زمان
    لكن مش دة اللي بيحصل للأسف
    انا مابفاهمش في النقطتين التانيين اللي اتكلمتي فيهم فمش هعرف ارد عليهم :)

    ReplyDelete

Free Hit Counter