Sunday, July 11, 2010

its all about Orbits ..!!

و بما انى من هواة الدعبسة , ونكشت و دعبست على كلى كل ركن فى البيت و بره البيت 
وعرفت المخابئ كلها و المستخبى فيها طبعا
^-^ 
مفضلش مكان غير ورقى و كشاكيلى و مخابئى الخاصة طبعا
و كنوع من رفض الواقع و محاولة الهروب لجنة الذى مضى بدأت ادعبس فكشاكيلى وورق المذاكرة -فى الايام الخوالى- و كالعادة اكتئبت لما شوفت ما خطه قلمى فى يوم من الايام و كل الهوامش و الشخبطات اللى حوليه- أنا من هواة الشخبطة كمان- و ده كان حاجة اساسية مع كل فكرة تخطر لى
المهم انى لقيت الكلمتين اللى هتشوفهم دلوقتى دول و مكتوب جمبهم 
not for publishing :D :D

Days, years give memories 
sweet, painful but all can be recalled to your mind with a smile that could be wide and could be fading 
even your most horrible moments of anger or shock come with a smile
trembling smile, but sweet
your first love, your first true friend , people you've met over years
some are gone, others stand still 
all together you can dream of ..coz memories make dreams 
and as it goes in a solar system
we all are spinning in each other orbits 
you can have from one to many suns to follow ..or you could be a sun followed yourself 
looks like every one could have his own galaxy
so the question is
where exactly is my galaxy?!? 
who are my suns? am i one at all?

بس عموما بطلت اتساءل .. مش عشان عرفت
لا
تقريبا عشان بطلت اذاكر
اصل حالة المذاكرة هى اللى بتجيب الافكار دى
كنوع من التلاكيك يعنى
:D
او يمكن سايبة القدر يفصح عن نفسه براحته 
اصله مبيجيش بالضغط

7 comments:

  1. لا دا ساعة المزاكرة دى كانت بتطلع البدع
    ممكن تعمل اللى بتعمله فى 3 ايام وانت قاعد بتزاكر فى ساعة زمن

    المهم انك تهربي من المذاكرة :D

    بس حلو الكلام .. والله الذ من المذاكرة

    ReplyDelete
  2. ايام المذاكرة انا كنت باركز في المذاكرة لدرجة اني كنت ممكن انام و انا بذاكر على المكتب !!
    كنت بت دحيحة اوي اوي يعني :)
    بس كنت باكتب على هوامش الكتب ..
    خصوصا كتب الجغرافيا لأني كنت باكرهها اوي
    كراهية شديدة جدا
    :)
    حلو النص بتاع الذكرى دة :)

    ReplyDelete
  3. يستي ربنا يكرمك وتلاقي شيكولاتة جالكسي الضايعة منك دي.... وش بيطلع لسانه...
    ههههههههههههههه

    ربنا يكرمك يسارة وتلاقي ال بتتمنيه...

    ReplyDelete
  4. 3ala ra2yek maygeesh bel daght!

    ReplyDelete
  5. ازيك يا كوتش
    واحشنى وربنا
    اتمكنى انك تفضلى كويسه وبخير وزى الفل
    ما تيجى تكتبى بقى
    ولا عشان مش بنرد يبقى متجيش
    كيف حالك ومحتالك والذى بجانبك وخلفك
    هاو ار يووووووووووووووووووووو

    ReplyDelete
  6. لسه انا الاخير برضو

    ReplyDelete

Free Hit Counter